Mijn reisblog!

20 september 2018 - Nieuw-vennep, Nederland

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie mijn reisblog hebben opgezocht! Via deze site ga ik proberen om familie, vrienden, gemeenteleden en iedereen die het interessant vindt, op de hoogte te houden van mijn avontuur in Zuid-Afrika.

Vroeger wilde ik altijd al een keer naar Afrika om mensen te helpen. Nadat mijn zus een EH-basisjaar had gedaan, leek het mij ook goed om een tussenjaar te nemen waarbij ik me meer bezig zou houden met het geloof. Toen ik over Youth With A Mission hoorde, leek dit mij de perfecte combinatie.

Nog even een korte uitleg van wat ik precies ga doen:

Ik ga naar Zuid-Afrika om daar een DTS (disciple training school) te volgen van Youth With A Mission. Mijn groep bestaat uit  ongeveer 30 studenten en 18 leiding met allemaal verschillende nationaliteiten.

Het eerste deel van de opleiding wordt Lecture phase genoemd. Dit deel duurt 2,5 maand. Het vindt plaats in Zuid-Afrika en bestaat vooral uit school en aanbidding. We houden ons bezig met geloofsthema's en leren God beter kennen. Ook hebben we 'local outreach' waarbij we de lokale bevolking helpen. Hier zal ik later wel meer over vertellen.

Het tweede deel wordt Outreach genoemd. Tijdens dit deel, wat ook 2,5 maand duurt, gaan we naar een ander deel van de wereld om ook daar de mensen te helpen en God bekend te maken. Waar ik heen zal gaan hoor ik waarschijnlijk in de eerste weken van Lecture phase.

De situatie nu.

Ik vlieg overmorgen al, maar mijn koffer is nog niet eens ingepakt! Ik vind het namelijk wel lastig om in te pakken voor 5 maanden en ik mag niet te veel meenemen, maar wil ook niks vergeten. Ondanks dat ik mijn familie en vrienden heel erg ga missen, heb ik ook wel veel zin om te gaan! Volgende keer dat ik iets laat weten is het niet vanaf Nieuw Vennep maar vanuit Kaapstad!

Doeeeeg!

Mariek

''Your grace abounds in deepest waters,

Your sovereign hand will be my guide

Where feet may fail and fear surrounds me

You've never failed and you won't start now

Spirit lead me where my trust is without borders

Let me walk upon the waters

Wherever you would call me

Take me deeper than my feet could ever wander

And my faith will be made stronger

In the presence of my Savior''

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Reislogger:
    20 september 2018
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Mandy:
    I loveee this! Enjoy Miek ❤️
  3. Floortje:
    20 september 2018
    Ah super leuk om te lezen! Ik ben heel erg benieuwd naar de volgende posts 😊
  4. Lianne:
    Heel veel plezier!❤
  5. Monne:
    20 september 2018
    Hee Mariek. Heel veel plezier. Geniet er van en ik gun je daar een hele mooie tijd.
  6. Joris:
    20 september 2018
    Hi Miek! Super vet wat je gaat doen, ik ben erg benieuwd naar je verhalen !
  7. Maike:
    21 september 2018