Aftellen naar Oeganda.

6 december 2018 - Muizenberg, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Dit wordt een korte update, want we zijn druk bezig met de laatste voorbereidingen voor Oeganda. Morgenavond is het zover. We vliegen om 23:00 uur (22:00 Nederlandse tijd) naar Kenia en daarna door naar Oeganda. In principe zijn we klaar om te gaan; we hebben de visa's, alle vaccinaties, genoeg rokken (vanwege de strenge kledingvoorschriften in Oeganda) en vanaf morgen zullen we ook elke dag malaria-pillen slikken. Ik heb er zin in, maar het is ook wel heel spannend.

Vandaag hebben we afscheid genomen van twee andere teams. Het is mooi dat we allemaal naar andere landen gaan, maar ook lastig, omdat je elkaar hier elke dag zag. We hebben vandaag ook afscheid genomen van één van m'n kamergenootjes. Gisteren was de laatste avond met z'n 3en als kamergenootjes en vanavond wordt de laatste avond in onze, inmiddels zeer vertrouwde en gezellige maar nu lege, kamer. Het is een gek gevoel, want je weet dat je iedereen in februari weer ziet, maar dat is maar voor twee weken. Ook wonen we dan niet meer in de Basis, want dan zijn er inmiddels alweer andere scholen begonnen. Ook zullen we hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde kamergenootjes hebben. Lecture Phase is officieel over en dus moeten we ook afscheid nemen van Muizenberg en Zuid-Afrika. Zuid-Afrika is zo mooi, dus ik zou hier het liefst nog langer willen blijven. Aan de andere kant ben ik ook wel klaar om te gaan, want zeker zonder de helft van de klas voelt het hier ook een beetje leeg.

In Oeganda zullen we naar vier verschillende plaatsen gaan; Jinja, Arua, Kitgum en Kampala. We gaan in ieder geval met kinderen en vluchtelingen werken en ook zullen we bijbelstudies geven. Verder weten we nog niet precies wat het programma inhoudt, want de Oegandezen zijn niet zo van de schema's en planningen. Het maakt verder ook niet echt uit wat we doen, want we komen vooral om de naar de mensen te luisteren, de mensen lief te hebben en te helpen waar nodig. Als ik bedenk hoeveel ik hier al van iedereen heb geleerd, ben ik ervan overtuigd dat we ook heel erg veel van de Oegandezen gaan leren. Wij gaan proberen Gods liefde uit te stralen, maar wij zullen ook zelf zeker weten Gods liefde ervaren.

Op Outreach hebben we wel een paar regels die ons helpen om het beste uit onszelf en uit ons als team te halen. Één van de regels is dat we waarschijnlijk maar één dag(deel) per week internet hebben. Daardoor heb ik geen idee of ik jullie nog regelmatig op de hoogte kan houden... Ik ga m'n best doen, maar ik verwacht dat het erg moeilijk gaat worden.

Ik wil jullie in ieder geval heel erg bedanken voor alle lieve berichtjes, kaarten en gebeden. Ik heb het hier heel erg naar mijn zin gehad, mede dankzij jullie! Soms zijn er ook moeilijkere momenten en dan is het heel fijn en waardevol om te weten dat er zoveel mensen aan je denken!

Ik ga snel weer verder met inpakken!

Tot de volgende keer (wanneer dat ook mag zijn)

Groetjes,

Mariek.

(ps. Op outreach gaan kost best veel geld. Om het voor iedereen mogelijk te maken, hebben we veel sponsoracties gedaan, maar dat is niet altijd genoeg. Vorige week hadden we nog best wat mede-studenten die nog niet genoeg geld hadden. We hebben met z'n allen gebeden. Ineens ging het nog openstaande bedrag erg snel naar beneden. Nadat ook studenten en leiding geld hadden gegeven, werd al het geld geteld. In anderhalf uur was het volledige bedrag betaald! Heel bijzonder en heel fijn dat zo iedereen op Outreach kan!)

1. Suzanne:
    7 december 2018
    Lieve Mariek, spannend hoor naar Oeganda! We wensen je een heel goede reis ernaartoe en Gods Zegen in al het mooie werk wat je in Oeganda zult gaan doen. We hebben veel bewondering voor je!👍🏻😊
    We hebben je wel gemist hoor tijdens de verjaardagen bij jullie thuis...
    Veel plezier en succes verder!
    Lieve groetjes,
    Jaap & Suzanne, Cindy en Davey
    😘
  2. Koos Korsuize:
    7 december 2018
    Hallo Mariek, wat bijzonder wat je allemaal al meegemaakt hebt en wat spannend wat de komende tijd je gaat brengen! We vinden het heel fijn om met je mee te kunnen leven door de berichten die je stuurt. We bidden voor je dat je een hele goede en gezegende tijd zult hebben bij de mensen in Oeganda!
    Liefs, Koos en Dicky
  3. Piet Korsuize:
    9 december 2018
    Hallo Mariek,
    We wensen jou en de hele groep een goede
    Tijd toe in Oeganda,fijne feestdagen,maar
    Bovenal God,s zegen en Zijn nabijheid gewenst!
    Liefs van ons .
  4. Gebedskring:
    11 december 2018
    Ha Mariek, fijn dat je ons zo laat meeleven met wat je allemaal meemaakt.
    Graag wensen wij jou namens de gebedskring Gods onmisbare nabijheid en zegen toe.
    Lieve groet van Hennie Boom, Joey, William en Marjolein, Adri en Bea
  5. Gebedskring:
    11 december 2018
    Sorry Mariek, de afzender moet natuurlijk de gebedskring zijn
  6. Bep Smits:
    25 december 2018
    Hoi Mariek
    Fijne Kerstdagen gewenst en zegen op je werk
    lieve groeten. Bep Smits